
Kävin vasta tänään katsastamassa Henkalla Marimekko -kokoelman. Olin yllättynyt hyvästä tasosta ja tykkäsin ihan tosi monesta, erityisesti pitkistä puolihameista. Harmi vain, että olivat tosi pitkiä tälläselle lyhytjalkaiselle ja keskipituiselle ihmiselle... pitäis käydä sovittelemassa joskus paremmalla ajalla. Kuosien ja kirkkaiden värien ystävänä nämä paljon puhutut vaatteet kyllä miellytti omaa silmää. Myös korut oli kivoja. Miesten vaatteet olivat aika maltillisia, kuten Henkan perusmiestenvaatteet noin yleensäkin. Erityisesti tosin tykkäsin Helsingin Forumin Henkan näyteikkunasta, jossa taustalla oli suuri printti mallistoon liittyvistä kuvituksista ja siihen eteen oli aseteltu mallinukkeja ja rekvisiittaa.

http://www.lundlund.com/illustrators/liselotte-watkins/biography lähde tietää kertoa Watkinsista seuraavaa:
Liselotte Watkins, born 1971, is one of Sweden’s most prominent creatives. After attending the Art Institute of Dallas, she launched her career as an illustrator in New York. Her unique style garnered immediate attention and she landed the prestigious assignment to illustrate Barney’s make-up advertising every Sunday in The New York Times. Today Liselotte works with many of the biggest clients. Her editorial clients include The New Yorker, Vogue, Elle, Bon and Tush. Among the the commercial clients, one finds H&M, Miu Miu, NK, Net-a-porter, Vagabond, KappAhl, MAC Cosmetics, Sephora, Anna Sui, and Rodebjer. Liselotte is also a highly sought-after set designer. Among her clients in that field are JC, Volvo, Marabou, NK, Bon, Elle, Rodebjer and TV4.
Liselotte’s style is unmatchable, stunningly original. At the same time her strength is her never-ending restlessness. She never stays complacent, but ceaselessly refines and transforms her style. Liselotte was based in New York for five years, but today she works out of Stockholm. She has published a book, ”Watkin’s Heroine”, which will soon be followed by ”Watkin’s Box of Pin-ups” and ”Watkin’s No 1”.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti