7.3.2012

Marninaa

H&M:n Marni -yhteistyö tulee jo kaikilla korvista ulos, mutta lyhyt ja ytimekäs yksi-lusikka-lisää-soppaan
Jessica Hausman haastatteli Ranskan Marie Claireen (s.302 nro 745 Mars 2012) Marnin pääsuunnittelijaa ja perustajaa Consuelo Castignonia ja kysyi millainen on Marni for H&M-nainen? Castignoni vastaili tähän tyyliin: "samanlainen kuin Marni-nainen,  hän ei ole määriteltävissä ikään eikä statukseen, hän on vapaa, utelias ja rakastaa leikkiä muodoilla, väreillä ja materiaaleilla. Hän elää niin kuin haluaa, välittämättä muista."
Hienosti sanottu, ainakin minä haluaisin olla Marni-nainen.
Tästä syystä myös minä pidän erityisesti juuri tästä yhteistyömallistosta, koska se tarjoaa vaihtoehtoja pukeutumiseen monelle. Vaatteiden mallit sopivat erilaisille vartalotyypeille ja eri ikäsille ihmisille. Mallisto ryöppyää kuoseja ja retrohenkisiä, murrettuja värejä ja se on fiilikseltään jotenkin mutkaton ja rento, vaikka sisältääkin paljon esim. silkkiä. Fiilistelin aiemmin Sofia Coppolan ohjaamaa mainosfilmiä, josta malliston tunnelma välittyy kauniisti. Näiden hennesin yhteistyömallistojen parasta antia ovat juuri Marnin kaltaiset mallistot, joissa on huomioitu kohderyhmä ja konsepti, kaikki ovat hienosti synkassa keskenään. Myös malliston asusteet tuntuvat haluttavilta, erityisesti nuo ihanat paljettikaulukset. Miesten mallistoa on kritisoitu tylsäksi, mutta uskoisin tavallisten tallaajien löytävän tästä mallistosta mieluisampaa vaatetta kuin esimerkiksi edellisestä Versace-yhteistyömallistosta, jonka miesten mallisto oli  "only-for-the brave".



Marni for H&M -mallisto on kaupoissa 8. maaliskuuta.

Ei kommentteja: